Tuesday, August 12, 2008

BAPOK PENAT

HUHU br skrg aku free, walaupun mata ku penig tgk skrin laptop ni tp, aku cb jg nk menulis bg meluahkan rasa letih tahap dewa sekarang ni, dgn mata aku problem entah ape2 asyik sakit2 je, aku cb jgk, penat msh terasa dek kerana hadir kursus bi walaupun pada ari semalam ahad, huhu mmeg kursus tu ubtk bdk2 engineering dan kimia yg dpt band 3 dan kebawah,

kalau aku ikutkan dah hampir 15 thn aku belajo bi tp x juga terer, entah lah lidah keras je, tp aku terpaksa gak sb suma lectr dlm bi, aku ni phm apa yg diajar tp time nk bercakap fail btl,

Dah lah kene bertapa dr kul 8 pg hingga kul 5.00 ptg, dlm bilik kuliah tu ibarat sekejap masa berlalu, aku ni terpakse pura2 tau bi walaupun sedikit sb suma aktiviti dlm kumpulan LDK kn speaking bi, kalau x fasi suma pandang dan marah, hee tu lah aku dek kerana bebal dlm pertuturan. aku akui yg kalau presentation dlm bm mmg aku terer x dinafikan tp ble time kn dlm bi akulah yg pling bengong, walaupun gitu aku skrg tgh cuba gak membaca star paper, hehe

tika ni jg aku br je mennyiapkan assigmt aku , huuh tu yg perpino mate aku ni , maklumlah kn buat dlm bi , aku terpakse lah searh internet dan cr buku yg berkaitan. aku mana lah reti sgt bi ,aku rase grammmer hancur terus tp aku rase ,massage yg aku hdk sampaikan jelas .

aku tau lah deme pun bukan reti pun kan , tp aku pelik gak bdk2 yg mmg power bi ni x pandai nk gn kepandaiaan masing2 , aku rase kalau aku reti bi senang je nk masuk ape yg di lecter tu kan, heee

ooh br aku ingat yg kg aku 2 bulan lepas ade org putih mengajar bi untuk org2 kg. ade lang beberapa gondk je yg hadir dek kerana org kg masih tebal dengan sifat kemaluanye.. pandang sinis jee kalau bercakp bi kan..

heee aku nasihatkan , deme jg suka sgt suka apabila kerjatuhan seseorang tp kite kn pikir bila kita jatuh tika itulah sapa yg akn sukakan kita balik...

ok time up, tommorow i h class.. hee time to sleep........esk lah sbg ye penat sgt ni.

3 comments:

Redz da Tsar said...

Aok penat belajo..
Koi penat nunggu aok post topik...Agegegege..
Ngape lame ngat tak post?
Popalih lamenye....

sindarella said...

actually english is no to hard to learn..
its very simple thing..
if you study hard and smart, everything come easy to you, trust and beleive your self.. you can do it..
i give you tips for easy learn english and speaking english very well..
1. listen english songs..understand meaning of the lyrics
2. read story book , read easy story first like children story book and then understand the difficult words in english, dont forget to refer dictionary when you read the book..
3. read paper like the star, new street times every day..
insyallah you can improve your english language and grammar..

rose said...

dugaan belajo...macam tu le.

tapi bila dah keje english ni dah jadi lali dengan kita.....hari2 masok meeting dgr org ckp omputih...lama2 kita pon dah terbiasa