Monday, September 8, 2008

MIMPI BODOH

Salam ….

HU ingatkan aku mlm 2 ari lps dh dpt kerajaan br,
Ari tu jg aku ingat harga minyak turun,
Ari tu jg aku ingat Pah Turun Tahkta,
Ari tu juga aku ingat suma di subsidi kerajaan,
Kerajaan sekarang penuh korupsi.

Maklumlah dalam pakatan rakyat semua di halalkan ,
Maklum lah skrg DSA kata parti asas perkauman tidak lagi raliven,
Tuan Guru Nik aziz Ckp skrg UMNO tidak lg raliven sb rakyat dh pandai , bukan sogokan pembangunan asas kepercayaan.
DSA ckp rakyat dpt kerajaan baru 16 september ni akan ada perubahan di putrajaya.
MB Perak ckp bg 400 hekta untuk SJKC Cuma nk Bantu tambah ekonomi sekolah.

Kabinet Br DSA

PM DSA
T.PM 1 ( KApal Karam)
T.PM 2 Siang Ikan
TPM 3 Tresa KOK

Huhu tu suma angan2 , jgn mudah termakan kata 2 tersebut , ketuanan melayu akan tergugat jika rakyat berpaling imam sekarang ini, td baru tau seorang YB Sabah digugurkan sb x sah jd MP, glora semakin menganas.Pilihanraya Kecil diadakna ,dlm bulan ni jgk . sama yg menang sama2 kita saksikan!!!!!

Huhu, semakin byk kerusi semakin takbur , bongkak, tak pula tau bersyukur dibulan puasa, sedikit 2 hak org melayu telah tergugat, aku pening gak mcm mana org melayu boleh pilih DAP . huhu x phm aku, bodoh tolol btl lah org tersebut. Aku pun x paham mcm mana org bulan boleh sokong sangat DAP. Bulan ckp untuk mencapai Kerajaan Berkebajikan , persahabatan dgn Dap diboleh kan . huhuh,

Skrg pun Tan Sri DR KOh pun sudah melenting ,Gerakan memberontak, manakan tidak just 2 MP yg menang. Huhuh aku pun x kisah , Gerakan tidak sekukuh dulu , Presiden pun tersembam, nasib baik ade kuli yg menang , tu pun nk berkok lebih…

Aku mau lihat sejauh mana janji pakatan rakyat itu terlaksana, DSA ckp dpt pujuk 40 kerusi MP sabah dan Sarawak masuk pembangkang. Adakan reality itu termakbul.
Yg pasti MP pasir MAs x sertai, dan yg pasti suma Timbalan Menteri x sertai dan yg pasti kebanyaka dr mereka gi bercuti. Huhuhh

Satu lg, masa Pak LAh turun harga minyak br ni , ckp x bersyukur lg, kalau dia x rurun langsung, marah gak tu pun abis dh Pakar Ekonomi yang bg idea. Aku rasa org yg ckp tu kalau aku Tanya psl ekonomi bukan pun tau, setakat harga sawi naik boleh lah tau,,,

KAh kah2 apakah kesudahan KES SAiful Bukhari???
KAh2 apakah kesudahan rasuah Dato’ Nalla(magnum) 60 juta terhadap DSA….
CKp mereka itu suma mainan media arus perdana,,, aku rasa alasannnnnnnnn semata.

Harapa aku untuk POST in penantian selepas ini akan menjadi kenyataan @ tidak kita tunggu dan lihat kesudahannya….


3 comments:

Rahimin Idris said...

hahaha betul tu. karut belaka. aku ada foto teresa kok kat entri baru tu!

Redz da Tsar said...

Haha...
Betoi ke nak buat kerajaan?
Hampir mustahil jer...
kalo bab harga minyak turun,aku sokong... Bab2 TPM tu memang takbley pakai... hahah

Ki Kiey said...

yup,

tngu dan lihat saje nati:]