Thursday, July 9, 2009

LATIHAN PRAKTIKAL AZM PERUNDING UKUR TAMAT

Salam,
Banyak pengamalan telah diperoleh sepanjang aku menjalani latihan praktikal di AZM Perunding Ukur, Sepanjang 8 minggu aku disana, ku rasakan begitu singkat, walaupun singkat aku dapat juga berkongsi sedikit pengalaman disana, walaupun singkat benar bergaul dengan staf dan juga teman dari U lain, tapi dengan pengalaman mengajar aku tulis baca ( kenal pasal aktiviti ) yang berlangsung di firma, bukan sedikit rupanya kerja sebagai QS , boleh diibaratkan siang menjadi malam dan malam menjadi siang, jerih juga kalau aku, suatu hari nanti akan ditakdirkan menjadi seorang QS, lagi lintang pukang entah lah, tapi memang terdapat perbedaan antara kerja di kontraktor, firma dan juga kerajaan, tekanan sentiasa ada, tapi cara dan penyelesaian itu lah yang penting, aku pun teringin benar nk menamatkan pengajianku di UTM nih, malas pun ada, nak kahwin pun ada (( blm ada calon pulak)) , tapi terpaksa memendam rasa 1 tahun lg untuk bangkit keluar untuk mencari beberapa helai wang … aku juga sedar selama ini bukan prestasi kita diukur diperingkat pelajaran sahaja, tetapi sebenarnya alam belajar jauh berbeza dengan alam pekerjaan, tidak semestinya bijak dalam belajar Berjaya dalam pekerjaannya, tapi yang penting pandai mencari peluang dan juga pandai dalam mengatur cabaran tersebutt..
Sorry x leh tulis banyak ,,, bilik single aku ni berhabuk sangat < papalehhhh sakit hidung aku niiiiiii. Nk nyapu jappp, makcik cleaner ni x sapu sampah niii, maklumlah bilik baru nihhh, dulu ddk berdua skrg seorang …….

No comments: