Tuesday, June 17, 2008

BERLEPO - LEPO

HM kembali,,,

salam diucapkan kepada semua

hampir seminggu aku x meng update blog aku ni , tika ni pun aku memikir dan menanti apa isu yg aku ingin bangkitkan,
ohhhh isu yb lompat katak yg heboh sekarang ni BEST GAK,, aku br ingat kira 1 -2 bln lepas heboh di kedai kopi , blog, tingkap umah mak bedah tentang yb bn nk keluar dr komponen bn,

entah dr mana bukti bukti konkrit dpt digali tp aku tgk , pemain utama penasihat pakatan rakyat yang lebam biji mata tu lah yg beriya2 nk meng iyakan situasi itu, aku agak nk sgt jd PM kot , @ buang tebiat nk mampus kot.

masa tu , ramai yg tertanya sama betul @ tidak, aku tgk pak imam celup belepo - lepo ( bhs phg bermaksud bersunguh2) menjual tempoyak dikedai 2 kopi tentang isu ini, aku br teringat masa aku minum teh tarik kat kedai kopi 2 hr lepas, pakcik leman bukan nama sebenar, berjaya menjual tempoyaknya berkati2 , ni sedikit petikan yg aku berjaya catat dalam PDA yg aku selitkan dipinggang aku masa tu

isu 1- ha tgk deme undi dacing , tgk sekarang minyak naik
isu 2 - ha tgk sekarang , nk beli makanan pun susah , ha makan pasir je lah

dalam hati aku pek leman di kene penerajang aku kang, dh lah keja pun jd kuli x bersyukur langsung...

dan ada lah beberapa isu lg yg aku malas nk tulis yang agak merepek je aku dgr,

dlm hati aku , bodoh betul pak leman tu , jelas aku tgk dia tu dah lah bodo tp berjaya plak memperbodohkan orang yang sedikit bodoh,,

nk tau situasi sebenar blh gi kat kementerian halk ehwal pengguna , dia ada pegawai pemantau harga,, nk tgk graf barang tu,,, tgk biar terkeluar biji mata tu,,

aku tgk , 2 hr lepas berpusu- pusu jgk serbu pos opis nk ambik wang, ha tgk betapa pakarnya pihak pemerintah , mereka tu bukan nye bodoh, dh beratus pegawai yg memiliki PHD merangka dasar tu, tu je lah jalan yang bagus lagi baik nk pilih,,,, tujuan nk apungkan nilai ringgit...


langkah aku akan diteruskan semula..
petang ni aku nk pasang telinga lg bukan pak leman je, malah pak ramle pun aku nk dgr..

teh tarik satu.
tamat....
NOTA : TEMPOYAK BERMAKSUD ( MENGUMPAT)
BERLEPO - LEPO ( MERSUNGGUH2 MENPERTAHANKAN HUJAHNYA)

2 comments:

mediumamat said...

awok nih midi, sabar2 nak terajang2 orang pulok. Benda gitu pun nak "panas". Ish2... ayah pun tak ajor gitu! tengok ayah tu ok jerk. He2. Emo plaaaaaak ko nih.

miszyanna said...

SEKADAR TUK TATAPN
bepolitik to politik jgak.. tp adab dan sopan mesti djga.. jgn jd cm pemimpin kite di sidang parlimen..
mencarut dan memaki sesuka ati sesama mereka .. biapun berlainan parti.. xptt r tunjukkan sikap yg x bermoral cmto..
kte org melayu penuh ngn adab sopan.. jgn tunjukan kite ni x beradab n xde pendidikan agama plk...