Sunday, July 13, 2008

MENGELITIK, BODOH, BANGANG, PANDIR

Kalau wokme tgk tajuk aku ni memang agak kurang ajar kan,
tp itu hanyalah kulit yg membaluti daging,
, bukan ape just nk tgk betapa sensitifnya org kita jika terbacakan tajuk seperti ini.

bukan ape , aku cuma nk kaitkan dengan potongan ayat ni ,
"SAYA BUKAN BODOH" , kalau pembaca yg lembap memang lah x dapat tangkap tp yang pikap macam aku ni mesti dah tau apa yang aku nk katakan,

aku percaya surat berita semalam yg terpampang ayat "saya bukan bodoh",menarik minat untuk dibaca kan .

aku pun agak terkedu mengapa pengarah yg aku rasakan macam director filem hollywood tu boleh keluarkan kenyataan yg agak haru biru macam ni ,

aku namakan pengarah tu si buta tuli,

mybe si buta tuli ni x berapa perasan bahawa malaysia ni agak sensitif tentang agama terutamanya melibatkan maruah agama islam, tgk lah boleh ke dia membenarkan sebuah filem yang memakai serban tetapi memakai subang sebagai biasa sahaja , papaleh marah bukan kepalanglah rakyat malaysia, ini lah dikatakan matlamat menghalalkan cara , sungguh x kusangka ada lagi org seperti si buta tuli ni yg bergelar rakyat malaysia yg beragama islam membenarkan perkara ini terjadi,,, adudud

aku pun bukan alim , aku pun merasakan pembaca sekelian pun bukan pun alim ,tp jgn lah sampai hanya disebabkan nk melakukan filem sanggup berdolak dalik tentang isu ini,,

nasihat aku,,
kalau nk jadi bodoh jgn pulak mengaku cerdik
dan jika cerdik jgn pulak nk mengaku bodoh
dan kalau bodoh nk pulak mengaku bodoh
dan kalau memang bodoh pun x baik pulak x nk
belajar sehingga agak pandai.

tetapi bg golongan yg bergelar PHD pulak jgn ingan anda pandai ,
sb golongan yg darjah 6 pun x habis mungkin lebih bijak dan ada yg bergelar jutawan dek kerana rezeki itu di mana2 asalkan ada usaha, tentu allah bersama kita

kesimpulannya lu 4x pikirrrrr lah sendiri
kawan lu nk tgk ke cite tu???????????????



3 comments:

mediumamat said...

ni lah yg dikatakan mencari ilmu sampai ke liang lahad... ilmu tu bak lautan, si pengarah tu ciput jer ilmu nyerk... "entah apoer2"

Rahimin Idris said...

betul punya marah ni...

miszfuzz said...

pape je la