Monday, July 21, 2008

PENDANGAN GI KURSUS

Huh penat betul lah 3 hr 2 malan aku gi camping

terpaksa gak menapak gi gak sebab dh terkena tipu oleh pihak ajk yg kata kursus tersebut diwajibkan.

aku ni memang aktif dulu sewaktu dibangku sekolah lagi gi kursus ni ,, ckp je dalam @ luar negara suma aku gi , x kira kg ke bandar ke kg org asli ke suma ak gi .

naik jemu je asyik2 dengar ceramh je , padahal yg sama tu lah selalu didengar, tp aku buat dono jer lah kan aku je dengan arahan yg diberikan.

kalu kite renungkan kan , kalau setakat ceramah biasa2 tu eloklah kite buat dekat2 je bg mengelak kos yuran yg mahal, ade ke ? dh lah dipaksa di kursus , terpaksa mengeluarkan duit poket sendiri , dan yg difikirkan menyusahkan diri sendiri dan kwn2 mereka kan.
, aku pun bukan nye berduit sangat .

yg aku geli hati bukan nye apa , dh lah pergi tu kena paksa, siap kena marah pulak tu masa kursus , huhuh sapa pun akan marah kan kalau kite buat silap.

hahaha tu pendapat pribadi je lah bukan ape pun ,

tp br hujung minggu lepas aku di dak kursus kat kem asahan melaka , aku join QS Bina UTM (Fakulti Alam Bina ) best gak lah

aku gi berempat je yg agak berumur yang masuk tahun 2 dan yg lain suma budak br masuk yg bergelar tahun satu,, terpaksalah aku buat muda balik ..suma bdk tu x tau apa 2 ttg QS tp aku ni kan tau gak lah sikit2 , sb sblm ni pun aku dh keja la kat IBRA.

agak kelakarnye , pihak urusetia ada bg barang amanah yg di suruh dibawa kehulu kehilir , bahan tersebut adalah belon berisi air, bendera, dan file , maka banyaklah barang yg telah dirampas dek kerana kecuaian tertinggal dan lln, group aku semua ok , bersatu padu dan suma barang cukup,,

kalau group yg x lengkap barang amanah tu adalah yg digantikan dengan bata rumah yg berat tu sebagai denda, dlm hati aku nasib baik group aku tidak tertinggal ,kalau x nahas bawa bata rumah tu masam mat indon pun ada, sadis jadinya, ada gak yg bawa kulit durian sebagai denda,kalau group tu laku dekat group hebat mcm group aku ni suma tututp hidung sb bau yg kuat, aku rasa budak yg kena bw tu menyumpah macam tasbih dalam hati sebab kena denda yg paling b0odoh kan.. tp suma yg kena denda nampak hapi diluar tp didalam geram gile,,

best gak la aku sb walaupun aku terpaksa melupakan cuti hujung minggu aku walaupun bdk kelas aku suma dpt tido jauh pagi tp aku puas dengan bayaran rm 65 yg aku keluarkan tu , aku dapt kawan ramai dan dpt kenal lebih senior walaupun umur bdk tu muda pada aku,,
ni pun aku masih penat ni ,

kkk nk balik dh ni sb terlalu penat huhuhuh
dan sebelah kiri dan kanan aku ni bdk afrika dan myanmar, takut aku tgk bdk2 ni jeling2 masa aku tulis blog ni...kkkkk

k tata titi tutu tetekkkk







1 comment:

ازوان said...

hahahah..ciam kt ko dy..p group aku lg la xtahan kne maki.
diorg koykan bendare group aku..ph siap mrah lg knpe blh terkoyak..y diorg koyk 2 knpe? p de sbb diorg buat cm 2,nk melatih kte sbg seorg yg beramanah..
p y klakarnye de jugk y bg durian sbg brg amanah..de lak bata,kehulu kehilir bwk..group y sgup bwk 2 mmg bgus gler la..semagat amanah yg tiggi..p tandas pn bwk huhu..p aku respect la...